Sayt haritasi

Hozir saytda

Hozirgi vaqtda 347  mehmonlar saytda va bironta ham ro'yhatdan o'tganlar yo'q

Qonunchilik targ`iboti

RSS feed

O’zbekiston Respublikasining «Ichki ishlar organlari to’g’risida»gi Qonunining mazmun-mohiyati

Qonunga ko’ra, O’zbekiston Respublikasi Ichki ishlar vaziri o’z maqomiga ko’ra O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining tarkibiga kiradi va bevosita O’zbekiston Respublikasi Prezidentiga, qonun hujjatlariga muvofiq ayrim masalalar bo’yicha esa O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga bo’ysunadi. 

O’ZBEKISTON RESPUBLIKASINING QONUNI KORRUPTSIYAGA QARSHI KURASHISH TO’G’RISIDA

Qonunchilik palatasi tomonidan 2016 yil 24 noyabrda qabul qilingan
Senat tomonidan 2016 yil 13 dekabrda ma’qullangan
1-bob. Umumiy qoidalar
1-modda. Ushbu Qonunning maqsadi
Ushbu Qonunning maqsadi korruptsiyaga qarshi kurashish sohasidagi munosabatlarni tartibga solishdan iborat.

Insonparvarlik tamoyiliga asoslanib

Amnistiya akti huquq tizimida o’ziga xos xususiyatlarga ega bo’lgan institut hisoblanadi. Mazkur institut o’z mazmun-mohiyatiga ko’ra, jinoyat sodir etgan yoki jazoni o’tayotgan shaxslarga nisbatan davlat tomonidan ko’rsatiladigan insonparvarlik va bag’rikenglik namunasidir. Shuning uchun uni reabilitatsiya, ya’ni oqlash tushunchasi bilan tenglashtirmaslik lozim.

Osoyishtalik posbonlari –xalq xizmatkori

Bosh qomusimizning 2-moddasida «Davlat organlari va mansabdor shaxslar jamiyat va fuqarolar oldida mas’uldirlar», deyilgan. Ana shu mas’uliyatning namoyon bo’lish shakllaridan biri odamlarning arzu shikoyatlariga quloq tutish, mushkulini oson qilish hisoblanadi

Tadbirkorga qonun madadkor

– Men tadbirkorlik faoliyati bilan shug’ullanaman. Sizdan iltimos, tadbirkorlik sub’ektlarining faoliyatini tekshirish va moliya-xo’jalik faoliyatini taftish qilish tartibini buzganlik uchun belgilanadigan javobgarlik to’g’risida ma’lumot bersangiz.

 

B. ALIEV.

Qonunda aniq belgilab qo’yilgan

– Ichki ishlar organi xodimlari qanday hollarda qurol qo’llash huquqiga ega? Umuman olganda, ular tomonidan o’qotar qurol qo’llash asosi hamda tartibi to’g’risida ma’lumot bersangiz.

 

A. SHONIYАTOV. Toshkent viloyati.

Huquqiy maydondagi bo’shliqni to’ldirdi

Shuni alohida e’tirof etish joizki, mazkur qonunda qonuniylik printsipiga oid umumiy qoidalar bilan bir qatorda, «ichki ishlar organlarining xodimlari xizmat majburiyatlarini bajarish chog’idagi o’zining qonunga xilof xatti-harakatlarini (harakatsizligini) oqlash uchun xizmat manfaatlarini, iqtisodiy jihatdan maqsadga muvofiqlikni, yuqori turuvchi mansabdor shaxslarning qonunga xilof talablari, buyruqlari va farmoyishlarini yoki qonunga muvofiq bo’lmagan boshqa biror-bir holatni ro’kach qilishi mumkin emas»

Baxtimiz qomusiva farovonlik dasturi

Har qanday sharoitda ham rivojlanishning tub mohiyatida erkin huquqiy sharoit, qonuniy kafolat  yotadi. Buni mustaqil mamlakatimiz bosib o’tgan qisqa tarixiy yo’l misolida ham yaqqol ko’rib turibmiz. 1992 yilda qabul qilingan mustaqil O’zbekiston Konstitutsiyasi Vatanimiz taraqqiyotida o’ziga xos yangi davrni boshlab berdi. U xalqimizning istiqlol va ozodlik uchun olib borgan mashaqqatli kurashi natijasi, milliy manfaatlarimiz va intilishlarimizga asoslangan, xalqaro huquq normalariga mos  muhim manba bo’ldi.

XALQCНIL SAYLOV TIZIMI

Mustaqillikning dastlabki kunlaridanoq, O’zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi qabul qilinishi bilan respublika saylov tizimining huquqiy asosini yaratish, mustahkamlash boshlandi va saylov Konstitutsiyaviy institut maqomiga ega bo’ldi. Konstituttsiyaning XXIII bobi “Saylov tizimi”ga bag’ishlanib, unda jahon miqyosida o’zini oqlab kelayotgan saylov huquqining umumiy printsiplari umumiy, to’g’ri, teng, yashirin saylov printsiplari mustahkamlandi va fuqarolarning saylov huquqlarini har qanaqa cheklashga yo’l qo’yilmasligi o’z aksini topib, saylov o’tkazish tartibining qonun bilan belgilanishi ko’rsatib qo’yildi.

O’ZBEKISTON RESPUBLIKASI PREZIDENTI SAYLOVI QONUNCHILIGINI TAKOMILLASHTIRISH VA XALQARO ANDOZALAR

Mamlakatimiz saylov qonunchiligi, xususan O’zbekiston Respublikasi Prezidenti saylovi bosqichma-bosqich, izchil va umumjahon tamoyillari asosida takomillashtirib borilmoqda.

Tadbirkorlik rivojidagi yangi qadam

Mamlakatimiz mustaqillikka erishgach, o’tgan chorak asr mobaynida kichik biznes va xususiy tadbirkorlikka keng yo’l ochildi. Soha rivojini ko’zlab ko’plab qonunlar va boshqa normativ-huquqiy hujjatlar qabul qilindi. O’zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasida ham xususiy mulkning daxlsizligi hamda davlat himoyasida ekanligi belgilab qo’yildi. 

Demokratik jamiyatning muhim belgisi

Hammamizga ma’lumki, 2016 yil 4 dekabrda yurtimiz hayotida katta ahamiyatga molik siyosiy jarayon – O’zbekiston Respublikasi Prezidenti saylovi bo’lib o’tadi. Shu o’rinda alohida ta’kidlash kerakki, saylovlar demokratik jamiyatning  muhim belgisi hisoblanib, fuqarolarning saylash va saylanish  huquqini  ro’yobga chiqaradi. Ushbu jarayonda  xalq o’z xohish-irodasini erkin ifoda etadi.

O’ZBEKISTONNING INSON HUQUQLARI SOHASIDAGI SIYОSATI

Inson huquqlari hamda erkinliklari masalalariga oid O’zbekiston Respublikasi siyosatining asosiy printsiplari va yunalishlari 

Mustaqillik va inson xuquqlari

O’zbekiston Respublikasi 1991 yil 31 avgustda o’z davlat mustaqilligini e’lon qilgach, asosiy davlat institutlarini hokimiyatning qonun chiqaruvchi, ijro etuvchi va sud xokimiyatiga bo’linishi printsipi asosida shakllantirishga kirishdi.

Ichki ishlar organlari faoliyatining huquqiy asosi

Mustaqillik yillarida huquqni muhofaza qilish organlari faoliyatini huquqiy takomillashtirish masalasi davlatimizning diqqat markazida bo’lib kelmoqda. Ana shu maqsadda ular faoliyatini tartibga solish sohasida muhim huquqiy asoslar yaratish alohida ahamiyat kasb etadi. Shu ma’noda ichki ishlar organlarining barcha xususiyatlarini inobatga olib, yangi qonun qabul qilinganligi mazkur soha xodimlariga  katta e’tibor qaratilayotganidan dalolat beradi.

Inson huquqlari doimo dolzarb

O’zbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligida «Jismoniy va yuridik shaxs­larning murojaatlarini ko’rib chiqishda inson huquqlarini ta’minlash – ustuvor vazifa» mavzusida seminar bo’lib o’tdi. Unda Adliya vazirligi, O’zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Inson huquqlari bo’yicha vakili (Ombudsman)

Yarashuv instituti: takomil va samara

O’zbekiston Respublikasi mustaqillikka erishganidan bu¸n sud-huquq sohasida juda katta o’zgarishlar amalga oshirildi. Avvalo, sud hokimiyatini bosqichma-bosqich mustahkamlab borish, sudni inson huquq va erkinliklarini ishonchli himoya etishga xizmat qiladigan tom ma’nodagi mustaqil davlat institutiga aylantirishga qaratilgan keng ko’lamli tashkiliy-huquqiy chora-tadbirlar amalga oshirildi.

Qonuniy faoliyat ko’rsatayotgan tadbirkor davlat himoyasidadir

Istiqlol yillarida mamlakatimizda kichik biznes va xususiy tadbirkorlikni har jihatdan rivojlantirish, tadbirkorlik sub’ektlarining erkin faoliyat ko’rsatishi uchun qulay shart-sharoit yaratish maqsadida ko’plab qonunlar, qaror va farmonlar hamda boshqa  normativ-huquqiy hujjatlar qabul qilindi. 

HUQUQIY ISLOHOTLARNING UZVIY DAVOMI

Yigirma besh yillik mustaqil taraqqiyot mobaynida mamlakatimizda qonuniylik va huquq-tartibotni ta’minlashning muhim bo’g’ini bo’lgan ichki ishlar organlari tizimi ham chuqur isloh qilindi. Amalga oshirilgan bu demokratik islohotlar natijasida bugungi turmush obodligi, yurt osoyishtaligiga, tunlarimiz hadik-xavotirlarsiz, sokin, kunlarimiz tinch, osuda, musaffo osmon ostida o’tishiga mustahkam zamin yaratildi.

O’ZBEKISTON RESPUBLIKASINING QONUNI «O’ZBEKISTON RESPUBLIKASINING AYRIM QONUN HUJJATLARIGA O’ZGARTISH VA QO’SHIMCHALAR KIRITISH TO’G’RISIDA”

Qonunchilik palatasi tomonidan 2016 yil 22 avgustda qabul qilingan
Senat tomonidan 2016 yil 25 avgustda ma’qullangan

O’ZBEKISTON RESPUBLIKASINING QONUNI YOSHLARGA OID DAVLAT SIYOSATI TO’G’RISIDA

O'ZBEKISTON RESPUBLIKASINING QONUNI YOSHLARGA OID DAVLAT SIYOSATI TO'G'RISIDA

Qonunchilik palatasi tomonidan 2016 yil 12 avgustda qabul qilingan
Senat tomonidan 2016 yil 24 avgustda ma’qullangan